עולם הדיגיטל והפרסום יכול להפוך החלטות עסקיות ולחרוץ גורלות של אישים, עסקים וחברות – לטוב ולרע.
בשביל להצליח לעשות את זה טוב צריך לדעת לבצע מספר פעולות וליישם מיומנויות ויכולות שונות וחדשניות.
צריך לאסוף מידע. צריך להבין איך אנשים חושבים. צריך לאתר את קהלי היעד המדויקים. צריך להבין מה בדיוק מניע אותם. צריך להבין על אילו נקודות כאב, רגש, פחד ותשוקה יש ללחוץ בשביל להניע אותם לפעולה – ואז צריך לדעת כיצד ומתי ללחוץ. ומעל הכל – צריך ניסיון.
להיכנס להם לראש בשביל להיכנס להם ללב
בארגוני ביון משתמשים בשיטה הנקראת "מודיעין אנושי" (HUMINT) לצורך איסוף מידע מודיעיני וחדירה למערכות ומקורות מידע זרים. לשם כך הם מגייסים מרגלים, סייענים, סוכנים ומודיעים. חלקם סוכני הארגון מלכתחילה וחלקם מאותרים ומגויסים במדינות היעד עבור תמורה מסוימת.
אותם אנשים מאומנים באופן אינטנסיבי ברזי הפסיכולוגיה והתודעה האנושית. הם לומדים כיצד אנשים חושבים, כיצד הם מתנהגים וכיצד ניתן להניע אותם לפעולה בצורה אופטימאלית.
מלמדים אותם כיצד לאתר את הנקודות הרגישות של האדם מולו הם פועלים ומלמדים אותם כיצד ללחוץ על הנקודות הללו באופן יעיל.
כאשר מדובר בסוכנים וסייענים זרים, יש צורך לאתר ולדוג מועמדים פוטנציאליים באופן כירורגי מתוך האוכלוסייה ולשכנע אותם לרגל ולשתף פעולה. זה קשה, רגיש ומורכב. גם לשם כך יש לדעת כיצד לאתר את הנקודות הרגישות שלהם ולדעת באיזה אופן ללחוץ עליהן בשביל להעביר אותם צד.
אין ברירה, צריך ללחוץ על הנקודות הכואבות ולתעל פחדים ותשוקות לטובת התועלת של ארגון הביון והמדינה שבשמה הוא פועל.
מגיוס סוכנים לגיוס לקוחות
בעולם הדיגיטל זה אותו הדבר. גם הוא עוסק בפסיכולוגיה, בנקודות כאב, בנקודות רגישות, בשכנוע ובהנעה לפעולה.
הפיכת נקודות כאב, פחדים ותשוקות – לרכישות.
במקום לגייס ולהניע סוכנים מגייסים ומניעים גולשים.
מה זה אומר?
באמצעות הניסיון המעשי שלנו בניהול פרויקטים מורכבים בעולמות הביון בנינו מערך כלים ותהליכי עבודה בדרך לפעילות עסקית כירורגית ומדויקת בדיגיטל.
במסע לאיסוף מידע אודות הקהל נצטרך להבין:
- מיהו בדיוק קהל היעד האידיאלי?
- מהם המאפיינים הדמוגרפיים שלו?
- באילו פלטפורמות הוא גולש?
- עם אילו אישים, ערכים, מותגים וחברות הוא מזדהה?
- מהם תחומי העניין והתחביבים שלו?
- מהי צורת החשיבה שלו?
- מהם דפוסי הגלישה שלו?
- מהם דפוסי הרכישה שלו?
- מה מכאיב לו? מה מפריע לו? מה חסר לו?
- את מי הוא אוהב? את מי הוא שונא?
- האם הוא חילוני, מסורתי או דתי?
- האם יש לו שייכות פוליטית?
השלב השני
הוא ניתוח המידע באמצעות כלים טכנולוגיים וכוח אדם אנושי ומיומן ובניית פרסונה או אווטאר. זהו הלקוח האידיאלי.
מעתה כל מאמצי הפרסום והשיווק בדיגיטל נבנים על בסיס הפרסונה שנוצרה ומה שמניע אותה. נקודות הכאב והצרכים של הפרסונה הן הנקודות שעליהן השיווק לוחץ באופן מתמיד וחכם.
הסיפור שהמותג מספר הוא הסיפור של הקהל.
כשהקהל מזהה את עצמו בתוך הסיפור של המותג הוא מזדהה איתו, סומך עליו, אוהב אותו ורוכש ממנו מוצרים ושירותים.
כך מתעלים נקודות כאב, צרכים ותשוקות לטובת אינטרסים עסקיים.
הבנה של התודעה האנושית ומה שמפעיל אותה כאמצעי להשגת מטרות עסקיות.
הניסיון שצברנו בעולמות הביון, הטכנולוגיה וכמובן הדיגיטל והשילוב ביניהם הוא נוסחה מנצחת.
מערך המיומנויות והידע שצברנו מאפשר לנו לזהות במדויק את נקודות הכאב, התשוקות ודפוסי החשיבה של קהל היעד של החברות שאנחנו מקדמים.
אנו חותרים להבין את קהל היעד והנקודות הרגישות שלו, ולפי זה בונים סיפור שייגע בו ובנקודות הרגישות שלו, יילחץ עליהן ויניע אותו לפעולה באמצעים שונים.
אנחנו מבינים איך אנשים חושבים, מה מניע אותם ואיך הם לוקחים החלטות.
אנחנו מבינים את דקויות התודעה האנושית ומשתמשים בהבנה הזאת בשביל להשיג ללקוחות שלנו מטרות עסקיות משמעותיות.
אנו מספקים מעטפת 360 לבעלי עסקים וחברות, החל משלב המיתוג, פיתוח ועיצוב אתרים, פרסום בכל הפלטפורמות המובילות ועוד.
הצלחנו להניע אתכם לפעולה?
רדבלו | Redblue | Redblue.co.il
ייעוץ ראשוני ללא עלות.